Wednesday, August 4, 2010

Bucu2 jadi pilihanku dulu...(sudut 90')..



Mengikut pengalaman saifswift sepanjang menceburi industri walet, boleh dirumuskan bahawa burung walet merupakan burung yang sangat2 setia pada sarangnya dan rajin membiak. Burung walet akan membiak seberapa kerap mungkin sepanjang hayatnya.terutamanya pada musim membiak..musim membiak ini bergantung kepada waktu banyaknya makanan seperti musim serangga membiak..jadi ia sangat berkaitrapat antara satu sama lain.







Gambar-gambar berikut menunjukkan sudutb 90' menjadi pot pilihan utama walet untuk membina sarang mereka. Sepasang walet dikatakan boleh membina sehingga 60 biji sarang seumur hidupnya..ini bermakna 60 kali juga ia dapat  membiak?..MasyaAllah!..hebat sungguh sang walet..dah la keluar pagi balik pulak petang tanpa hinggap di mana2 dahan atau pokok..di mana datangnya tenaga mereka?..Itulah keajaiban ciptaan yang Maha Esa..


Oleh hal demikian..jika Bh anda baru diperingkat perlmulaan maka kaedah wujudnya sudut2 90' ini amat bermakna bagi memikat walet masuk menghuni dan seterusnya tidur di dalam BH anda.. aper yang penting untuk peringkat permulaan adalah bagaimana hendak menambah populasi walet2 dalam sesebuah BH. sebarang pertanyaan bolehlah diajukan kepada saifswift@yahoo.com. untuk mendapat pandangan dan sokongan. Sertakan juga gambar dan spesifikasi BH anda. terima kasih..

No comments:

Post a Comment