Sunday, August 1, 2010

Apa saja boleh bertukar menjadi Rumah Walet....MasyaAllah...






Rumah yang telah diubahsuai menjadi rumah burung walet..terletak di jalan Yaakob Biah Kota Bharu..
Salah sebuah Bh yang berjaya di Bandar Kota
Bharu.. Syabas dan Taniah kepada pemiliknya..





Sebuah lagi rumah yang asalnya..diduduki dan kemudiannya dijadikan rumah burung... nak untung lagi..bahagian bawahnya dijadikan ruang pejabat...sungguh inovatif pemiliknya bukan?... mengikut infomasi.. rumah ini telah beroperasi sebagai rumah walet telah selama 5tahun..hasilnya?...Tuannya saja yang tahukan..

taniah dan syabas kepada pemilik rumah burung ini..
Jadi jika anda tiada tanah yang lapang atau sumber kewangan yang tidak mencukupi..inilah peluang anda jika ingin memiliki sang emas putih... apa2 pun boleh berlaku..tepuk dada tanya hati....









Permandangan di sekitar Bandar Kota Bharu...
Bangunan2 tinggi kebanyakannya telah diubahsuai menjadi hotel2 untuk walet menginap.. Sungguh bertuah sang walet kerana lebih kurang 500 buah tempat tinggalnya terbina di bandar ini.. Cuma tidak semuanya yang berjaya...jangan berputus asa..bersabar dan bertawakkal kepadaNya.. Rezeki masing2..jadi berlumba-lumbalah mengejarnya...







Kelihatan sebuah rumah yang cantik...namun aper yang ader diatasnya?? hemm hebat sungguh idea pemiliknya..sarang walet yang telah berusia 5tahun..Hasil?..emmm mungkin 3-5kg/bulan.. berdasarkan gerak dan pulangnya walet2 di petang hari....wah tinggi betul rumahnya...mungkin 2tingkat setengah..bahagian bawah didiami tuannya..





Sebuah Gudang asalnya..sekarang..BH?..baru beroperasi hampir setahun..namun tuannya ader sebab tersenyum sekarang ni...tapi sayang ia bukan milik kaum bumiputera..apa2 pun syabas diucapkan.. di tingkat bawah merupakan pusat kimpalan/simpanan enjin2.. woWW..memang menajubkan!..kita pulak macam mana??

 
 
 
 
 
 
Phone :0179046560
Swiftlets Training & Consultantcy (Swiftlets Farming Solutions A-Z!)

No comments:

Post a Comment