Sunday, October 9, 2011

Suara walet Termurah dan Rumah Walet Terhebat !

assalamualaikum semua sahabat.. terima kasih kepada sahabat yang telah memilih suara koleksi SST.  dengan tawaran harga yang berpatutan anda juga sudah tentu berpuashati dengan suara terbaik dari kami. Kenapa perlu membeli suara walet yang mahal sedangkan suara kami lebih baik dari itu?..anda cuba tentu anda tahu jawapannya.
Gambar di atas adalah sebuah rumah walet yang sangat cantik di bina di Indonesia.. Sekiranya semua Bh di negara kita berbuat demikian..sekurang-kurangnya dengan mengecat baru bangunan Bh sudah tentu ia akan memberi satu panorama yang cukup indah lagi sedap mata memandang selain akan menggelak satu anggapan bahawa sarang walet/rumah walet adalah kotor dan menjijikan!.... keluarkanlah sedikit kos untuk anda berbuat demikian.. cantikan Bh anda!

Gambaran suasana persisiran sungai yang cukup baik..air yang jernih dan mengalir sangat disukai walet.. Mereka akan bermain-main sambil mencari makan. Jadi dengan tersedianya rumah mereka berhampiran sungai ini pembiakan koloni mereka akan lebih cepat. Sungai adalah satu lokasi yang paling terbaik untuk didirikan sebuah Bh idaman selain dari kawasan bukit bukau/gunung ganang!

adakah bh ini sahaja dibiarkan semak samun begini?... ia mungkin terjadi bagi mengekalkan suasana original habitat walet. namun awas dengan kehadiran musuh-musuh walet.. terutamanya sang ular!

Ini adalah sebuah Bh yang bersaiz sederhana besar.. dan ia adalah untuk dijual... lai-lai.... mungkin dulunya rumah yang telah diubahsuai menjadi gedung walet.

Di depan rumah tuannya dan di belakang adalah rumah mereka... mereka tak kisah asalkan tempat mereka selamat dan memenuhi keperluan habitatnya...

segala pertanyaan tentang permasalah Bh anda sila ajukan kepada kami :
Phone :0139889009
Swiftlets Training & Consultantcy (Swiftlets Farming Solutions A-Z!)

4 comments:

  1. kalau buat rumah walit dikawasan kediaman tidak kah akan bising dan ganggu ketenteraman......nanti penuh najis walid bertaburan

    ReplyDelete
  2. kalau buat rumah walit dikawasan kediaman tidak kah akan bising dan ganggu ketenteraman......nanti penuh najis walid bertaburan

    jawapan/pandangan:

    salam pak jaragang.. tujuan bina bh berdekatan rumah adalh utk menjamin keselamatan bh. selain senang untk kita lakukan pemeriksaan. bunyi kuat bh tidaklah seperti bunyi bising kenderaan ataupun mencun di musim perayaan..namun disarankan agar pemilik bh tidak memasang suara dgn kuat.. kenapa perlu kuat sedangkan walet lebih menyukai suara yang sedap dan sayu2 menyahut..tidak perlu kuat! mengenai najis pula..walet tidak seperti burung lain yang buang najis merata-rata..saif sendiri tidak mampu memenuhi permintaan yang tinggi terhadap najis fresh walet..purata harga najis adalah rm10/kg-rm100/guni..boleh dikatakan sarang dan najis sama2 memainkan peranan penting dalam industri ini sekarang... tq walet utk semua"

    ReplyDelete
  3. Salam...dimana nak dapatkan suara pemanggil nurung walit di kuching? Saya nak beli

    ReplyDelete
  4. Salam...dimana nak dapatkan suara pemanggil nurung walit di kuching? Saya nak beli

    ReplyDelete