Tuesday, November 23, 2010

Rumah Burung Walet sahabat...

Assalamualaikum... semua sahabat saifswift semoga kita sentiasa diberi nikmat dan kesejahteraan hidup disamping dilimpahi dengan rezeki dariNya. Saif ada menerima beberapa gambaran BH salah seorang sahabat yang ingin berkongsi sedikit cerita bersama-sama teman yang lain.. BH beliau ini sudah hampir 5 bulan beroperasi dan telah pun menghasilkan beberapa biji sarang..syukurlah.. namun ada beberapa keperluan lain yang perlu diperbaharui oleh beliau.. Jom sama-sama zaZZZ!

satu sudut pandangan yang menarik... pastikan lubang masuk menghala laluan walet pulang ke sarang mereka di setiap sore hari.

Keperluan pengaturan/pengudaraan bagi sesebuah BH bergantung kepada jenis bahan binaan yang digunakan. Tidak semua BH memerlukan lubang angin. ( boleh dilihat dalam gua-gua alami walet) 

Keadaan dalam Bh yang perlu dikurangan sebanyak mungkin apa-apa perkara/benda yang boleh menggangu keamanan walet..termasuklah sebarang bunyi yang tidak disukai walet.

Keadaan lantai seperti ini biasa dilihat di dalam Bh.. tetapi jika lantai tidak mampu menanggung kelembapan yang dihasilkan oleh mesin humudity akan menyebabkan kebocoran berlaku.

Semuanya dikontrol...

Setiap di antara kita ingin melihat walet terbang bermain-main di dalam BH seperti ini bukan?... bersabar dan baiki segala kelemahan yang dikenalpasti..InsyaAllah ia akan berhasil.

dan sentiasalah bertawakal kepadaNya..

saifswiflets sedia membantu.

Salah satu rumah sahabat yang sangat strategik untuk diubahsuai dijadikan Bh.

Berpesan-pesanlah kamu kepada kebaikan..

Phone : 0179046560
Swiftlets Training & Consultantcy (Swiftlets Farming Solutions A-Z!)


No comments:

Post a Comment