Wednesday, August 17, 2011

Mereka tahu apa yang mereka buat..inovasi yang hebat!

kelihatan sarang walet yang kurang sempurna.. ini selalu terjadi di musim kemarau..dan juga mungkin walet yang kurang berpengalaman dalam pembinaan sarang mereka/walet muda. Di musim kemarau juga kebanyakan walet bertelur hanya 1 biji..kenapa?.. hanya yang tahu mengetahui jawapannya.

Ini adalah sebuah Piramid... beribu-ribu tahun namun ia masih kelihatan utuh dah kuat.. kat Malaysia kau takkan jumper punya bangunan macam ni...

Ia dibina mungkin memakan masa yang agak lama... bagaimana dan cara ia dibina... itu sukar dijelaskan kat sini.. kalau pembinaan Bh macam ini... ia tentu sesuatu yang di luar dugaan bukan?.. tapi siapa yang ingin membinanya?..

Kalau dilihat...em macam monkey house pun ada..siap dengan lubang lagi tu... tentu ia menjadi ilham kepada pengusaha walet di bawah ini..jommm zazzZZ.......!

hahaa lebih kurang je bukan?...cuma kalau nak ditiru sebiji macam piramid kat atas tu... 5 tahun pun tentu siap beb... apa-apa pun... ia adalah satu pencapaian yang tidak diduga..

dan ini adalah sebahagian gambaran di dalamnya..... kau tengok..dan kau pikirkanlah sendiri gaya dan style tempat walet bermain dan bersarang di dalamnya.....banyakk wooOO!
Phone :0139889009
Swiftlets Training & Consultantcy (Swiftlets Farming Solutions A-Z!)

No comments:

Post a Comment